Thuiszorg

Ik heb in het verleden als eigenaar/ directeur van een eigen thuiszorgorganisatie met 80 medewerkers in dienst, het totale bedrijf opgezet en heb hiervoor vervolgens een ISO certificaat voor thuiszorg ontvangen. Ik weet als geen ander wat een thuiszorgorganisatie inhoudt. Niet alleen de basiszorg, de zorg, planning, de bereikbaarheid, kwaliteit, management en HR, maar ook het zakelijke deel behoorde tot mijn taken.Gedurende die tijd bleef ik direct contact houden met de klanten om te zien of de zorgbehoefte en de levering van zorg op elkaar afgestemd bleven.
 
Mensen willen graag zo lang mogelijk thuis blijven wonen, in hun eigen vertrouwde omgeving, met de juiste zorg.
Nieuwe technologieën maken dit steeds beter mogelijk op een verantwoorde manier. Vooral het laatste is enorm belangrijk. Het verantwoord thuis blijven wonen, ( voor zo lang als het gaat) is voor de persoon waar het om gaat alsook voor familie en naaste betrokkenen, gevoelsmatig erg belangrijk.
 
Hierin staan zowel de mens die de zorg nodig heeft, als de persoon die de zorg geeft, centraal.
Het doel blijft steeds; verhoogde kwaliteit in zorg, effectiever werken, meer aandacht voor de persoon die zorg nodig heeft. Dit resulteert in verlaging van kosten, vermindering van onnodig tijdsverlies en verlaging van werkdruk. 
 
Ieder land heeft deze zorg op een andere manier georganiseerd en iedere cultuur heeft zijn eigen gewoonte. Echter de basis blijft hetzelfde: het is de mens en de persoon die een zorgbehoefte heeft. Kwaliteit staat daarbij hoog in het vaandel. Het aantal ouderen in de landen stijgt en de vergrijzing is gewoon een feit. Dit vraagt om een noodzakelijke gerichte aanpak om op tijd op de toenemende zorgbehoefte in te spelen. Zowel bij bestaande organisaties als nieuwe bedrijven die nog opgezet gaan worden is het belangrijk dat er goede en adequate adviezen gegeven worden.
 
Voor dit advies bent u bij mij op de juiste plek. Ik werk internationaal.
Ik kan uw organisatie steunen door adviezen in de processen te geven en adviezen gericht op juiste technologische aanpassingen. Dit zal resulteren in een verhoogde kwaliteit in zorg, effectiever werken, meer aandacht voor de persoon die zorg nodig heeft en kwalitatieve technologische aanpassingen voor uw zorgorganisatie. Uiteindelijk zal dit verlaging van kosten, vermindering van onnodig tijdsverlies en verlaging van werkdruk met zich meebrengen.
 
free joomla templatesjoomla templates
2019 © Van Helden Begeleiding